Практично усі програми монтажу та постпродакшену надають
користувачу певні інструменти для корекції кольору.
Мінімум таких інструментів це:
1.
Фільтр типу Brightness and Contrast
2.
Фільтр типу Levels
3.
Фільтр типу Curves
4.
Фільтр типу Hue & Saturation
Додатковим інструментом для форматів RAW є програми їх імпорту, де можна одразу задати параметри корекції
кольору.
Недоліком цих інструментів є неочевидність дій користувача при
бажанні отримати певний результат.
Спроби використати ці алгоритми створивши для них зручніший
інтерфейс призвели до появи спеціалізованих програм з корекції кольору.
Серед таких програм Blackmagic Design: DaVinci Resolve, Color для FinalCut
Pro, Color Finesse та інші.
Загальні принципи роботи спеціалізованих програм з корекції кольору.
Усі налаштування програми для корекції кольору для
конкретного кадру називаються грейд (Grade).
Задача користувача створити необхідну кількість грейдів, та
застосувати їх до свого відео.
Усі спеціалізовані програми корекції кольору мають декілька
стадій обробки матеріалу.
Імпорт матеріалу.
Деякі програми дозволяють імпортувати тільки окремі відеофайли
і працювати з ними. Зараз такі програми відходять з ринку, але ще
використовуються разом з апаратними засобами корекції кольору.
Більшість сучасних програм має свій таймлайн, як в програмах
монтажу та пострподакшену.
До цього таймлайну можна або імпортувати окремі відеофайли,
або імпортувати проект з монтажної програми. Зазвичай підтримується формат Adobe Premiere або
Finalcut.
Іноді підтримуються проекти у форматах обміну таких як OMF,AAF,XML.
Імпорт проекту з монтажної програми в програму корекції кольору
ніколи не проходить повністю гладко. Ідеальним є варіант, коли в вашому проекту
присутні тільки склейки стиками.
Але навіть у такому разі окремі файли можуть не
імпортуватися або опинитися не на своєму місці.
Проте в інших програмах присутня підтримка як переходів між
відео так і спецефектів.
З іншого боку, буває що параметри цих переходів або спецефектів
змінюються.
Під час імпорту форматів RAW можна
одразу задати базові параметри корекції кольору, так само як в монтажних
програмах.
Primary (Основна корекція)
На цьому етапі відбувається корекція усього зображення. В першу чергу це використовується для нормалізації
температури та балансу. Зазвичай є функція автоматичного балансу кольору, іноді
є функція балансу за кольоровими таблицями. Ці таблиці мають бути відзнятими у
кадрі, і програма має автоматично збалансувати по ним усе зображення.
Щоб простіше було досягнути потрібного результату, користувачу
надається кілька різних інтерфейсів, зокрема:
1.
Інтерфейс що дозволяє корегувати Lift, Gamma, Gain по кожному каналу
кольору. Зазвичай цей інтерфейс представлений у вигляді стовпчиків, з
можливістю вводити безпосередньо цифри.
Ось ролик що показує принципи зміни Lift, Gamma, Gain.
2.
Інтерфейс з кольоровими колами. Цей інтерфейс
дозволяє візуально корегувати кольор у потрібному нам напрямку.
3.
Інтерфейс що показує криві кольорів по різним
каналам.
Основна корекція, як правило, може відбуватися по усьому зображенню
разом, або по виділеним зонам, наприклад по темним, середнім та світлим зонам.
Може бути по кольорам, може бути по насиченості і так далі.
Secondary (Додаткова корекція)
На цьому етапі відбувається корекція певної частини
зображення.
Після основної корекції часто буває необхідно змінити ще
один колір, частіше за все це колір обличчя.
В розділі додаткової корекції зазвичай можна виділити певну
часину зображення за двома методами:
1.
Геометричним виділенням
2.
Кольоровим виділенням
Ці методи виділення частини зображення можна суміщати.
Корекція кольору, який був виділений, відбувається із
застосуванням інструментів подібних до попереднього етапу.
Як можна корегувати кольор показано у відео:
https://vimeo.com/1056932
Flowchart
В програмах корекції кольору зазвичай є свій Flowchart. Він
використовується для того, щоб створити складні грейди, із застосуванням
багатьох корекцій та ефектів.
Ефекти та корекції виступають окремими блоками, і їх можна
поєднувати у різних комбінаціях.
Зокрема, якщо під час додаткової корекції потрібно відредагувати
два кольори, то другий редагується за допомогою доданого блоку.
В реальному житті використовуються від 2-3 до 20 блоків.
Додаткові можливості
Програми для корекції кольору намагаються писати таким
чином, щоб вони були останньою стадією обробки зображення. Тому у цих програмах
присутня можливість робити операції, що не відносяться безпосередньо до корекції
кольору.
Частіше за все це бувають:
Blur (розмиття)
Transform
/ Position (зміна геометричних параметрів)
Keying (створення альфа-каналу за якоюсь
ознакою)
Burning (Вживляння у відео якоїсь текстової інформації,
наприклад таймкоду)
Порівняння зображення
Щоб бачити, який ефект користувач отримує від корекції, можна
записувати результат корекції в окремі файли Jpeg (Capture stills), і викликати ці файли для порівняння
з тим, що зараз на екрані.
Як правило, є можливість розділити екран між цими двома
зображеннями горизонтально та вертикально.
Вивід результату (Rendering)
Враховуючи, що використовують такі програми люди, якім потрібен
якісний результат, то часто у програмах корекції кольору передбачений вивід тільки
у якісному форматі.
Найбільш розповсюдженими є варіанти нескомпресованого відео
та Apple Prores.
Проте не нескомпресоване відео часто пропонується у форматі
422, що звичайно погіршує його якість.
Якщо у переліку варіантів для виводу немає потрібного, варто
вивести зображення у найякіснішому, а потім вже перегнати в потрібний.
Приклади роботи з корекції кольору:
Коментарі
Дописати коментар